Αίτημα προς το Υπουργείο Παιδείας από το Σωματείο Μπισκούνια

2015-03-11 09.06.28

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικοί πρεσβεύουμε, ότι ένας δείκτης δημοκρατίας και ελευθερίας σε μια κοινωνία είναι ο υποχρεωτικός χαρακτήρας της τυπικής εκπαίδευσης και η εξασφάλιση της δυνατότητας όλων των παιδιών να έχουν πρόσβαση στη μάθηση. Αντίθετα η υποχρεωτική επιβολή της φοίτησης στο σχολείο ως μοναδικού τρόπου πρόσβασης στη μαθησιακή διαδικασία και η μη αναγνώριση εναλλακτικών τρόπων μάθησης έρχονται σε αντίθεση με τις βασικές δημοκρατικές αρχές.
Εδώ και αρκετά χρόνια σε πολλές χώρες του κόσμου αναγνωρίζονται επίσημα και λειτουργούν εναλλακτικές διαδικασίες μάθησης και εκπαίδευσης, οι οποίες δεν έρχονται σε αντίθεση με την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική, αλλά αποτελούν παράλληλους εκπαιδευτικούς δρόμους που οδηγούν στο ίδιο επιθυμητό αποτέλεσμα, εμπλουτίζοντας τελικώς το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα.

Με πυρήνα την παραπάνω προσέγγιση θα θέλαμε να ζητήσουμε την αναγνώριση των παρακάτω εναλλακτικών μορφών εκπαίδευσης:

1. Παιδαγωγικές προσεγγίσεις , όπως είναι οι προσεγγίσεις Montessori, Freinet, Waldorf, Δημοκρατικά Σχολεία κ.ά. για το σύνολο της λειτουργίας ενός σχολείου .

2. Δυνατότητα ίδρυσης μη κερδοσκοπικών σχολικών μονάδων με καταστατικό, όπως είναι τα charter schools στις Η.Π.Α και στον Καναδά, τα free schools στην Αγγλία,Σουηδία,Χιλή, Νέα Ζηλανδία και αλλού.

3. Την αναγνώριση της συνεργατικής κατ’οίκον εκπαίδευσης ως μιας ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής διαδικασίας

4. Την αναγνώριση της εκπαίδευσης κατ’οίκον με τη βοήθεια ειδικών εκπαιδευτικών ως μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία.

5. Την αναγνώριση της εκπαίδευσης κατ’οίκον με την υποστήριξη και συνεργασία συγκεκριμένων σχολείων τα οποία είναι οργανωμένα γύρω από την κατ’οίκον εκπαίδευση.

Όπως ίσως γνωρίζετε οι παραπάνω εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, αφού έχουν λειτουργήσει πειραματικά για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, αποτελούν εδώ και αρκετές δεκαετίες επίσημα αναγνωρισμένες εκπαιδευτικές πολιτικές σε ένα μεγάλο αριθμό κρατών τόσο ευρωπαϊκών όσο και πολλών άλλων χωρών παγκοσμίως. Συγχρόνως, αποτελούν εκπαιδευτικές προσεγγίσεις οι οποίες διδάσκονται σε πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα Εκπαίδευσης τόσο στην Ελλάδα όσο και στον
εξωτερικό, έχουν γίνει αντικείμενο ενός σημαντικού αριθμού διεθνών συνεδρίων, καθώς και αντικείμενο ερευνών και εφαρμογών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Παρακαλούμε να εξασφαλιστεί η παροχή του δικαιώματος από την Ελληνική Πολιτεία σε όσους γονείς επιθυμούν να παράσχουν στα παιδιά τους μορφές εκπαίδευσης όπως αυτές που αναφέρονται παραπάνω, αντίστοιχα με το δικαίωμα επιλογής της μορφής εκπαίδευσης των παιδιών τους που έχουν εκατομμύρια γονείς σε ολόκληρο τον κόσμο.

• Σωματείο για τη Μελέτη και Εφαρμογή Εναλλακτικών Μορφών Εκπαίδευσης «Μπισκούνια»
biskounia.blogspot.gr (Βόλος)
• Σύλλογος Φίλων Παιδαγωγικής Waldorf
waldorfhellas.blogspot.gr (Αθήνα)
• Σωματείο για ένα Αλλιώτικο Σχολείο «Μικρό Δέντρο»
alliotikosxoleio.espivblogs.net (Θεσσαλονίκη)
• Ομάδα Ελεύθερο Σχολείο Κέρκυρας
facebook.com/freeschoolcorfu (Κέρκυρα)
• Παιδαγωγική Ομάδα Ελεύθερης Εκπαίδευσης «Φτου!και βγαίνω» ftoukaivgainw.wordpress.com (Κρήτη)

• Μοντεσσοριανή Κοινότητα
montessorianikinotita.wordpress.com (Αθήνα)

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s